.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد منطقه ويژه اقتصادي در خراسان شمالي
ایجاد منطقه ويژه اقتصادي در خراسان شمالي

استاندار خراسان شمالي از ايجاد منطقه ويژه اقتصادي به مساحت دو هزار هكتار در اين استان خبر داد.

ابوطالب شفقت در نشستي با سرمايه گذاران خراسان شمالي اظهارداشت: طرح مطالعاتي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در اين استان انجام شده و شركت شهركهاي صنعتي بايد هر چه سريعتر فاز اجرايي آن را شروع كند.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي گفت: هم اكنون ايجاد منطقه ويژه اقتصادي استان به تاييد هيات وزيران رسيده است.
شفقت از جمله مزيتهاي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي را معافيتهاي مالياتي و گمركي براي سرمايه گذاران اعلام كرد.
وي گفت: دستگاههاي متولي صدور مجوز بايد سرمايه گذاران را براي ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي در نواحي و شهرك هاي صنعتي استان سوق دهند تا از خدمات زيربنايي ايجاد شده در اين نواحي و شهركها برخوردار شوند.
استاندار خراسان شمالي افزود: سرمايه گذاراني كه مايل به استقرار واحدهاي صنعتي خود به خارج از شهركهاي صنعتي بوده، بايد هزينه خدمات زيربنايي را خودشان پرداخت كنند.
شفقت ضمن تاكيد بر تسريع در تقاضاهاي كارآفرينان و سرمايه گذاران در استان از سوي دستگاههاي اجرايي اظهار داشت: تمام تقاضاهاي سرمايه گذاري اين قشر از جامعه تنها از سوي مركز خدمات سرمايه گذاري با حضور مديران دستگاههاي دولتي و نمايندگان دستگاههاي اجرايي بررسي مي شود.
وي اضافه كرد: طرحهايي كه از سوي مركز خدمات سرمايه گذاري مورد تاييد و پذيرش قرار گيرد، بانكها موظف به ارايه تسهيلات به اين طرحها خواهند بود.
استاندار خراسان شمالي در ادامه الويت اصلي اجراي طرحهاي صنعتي استان را در بخش صنايع تبديلي كشاورزي عنوان كرد.
شفقت اظهار داشت: اين استان داراي قابليت هاي خوبي در عرصه توليد محصولات كشاورزي بوده و پايه اقتصادي استان نيز بر كشاورزي استوار است.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي گفت: اين در حالي است كه تاكنون از ظرفيت ها و پتانسيل كشاورزي استان استفاده بهينه نشده و حدود 90 درصد از اين ظرفيتها خالي است.
وي اضافه كرد: بايد با استقرار صنايع تبديلي مرتبط با بخش كشاورزي و توليد مكانيزه محصولات كشاورزي سطح راندمان توليد را با حذف رويكرد سنتي در اين بخش افزايش دهيم.
استاندار خراسان شمالي در اين نشست سازمان صنايع و معادن، جهاد كشاورزي، بازرگاني و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان را مسوول پذيرش طرحهاي متقاضيان سرمايه گذاري در استان اعلام كرد.
شفقت افزود: بايد قبل از اجراي طرحهاي صنعتي براي هشت هزار بيكار در استان شغل ايجاد شود كه اين امر تلاش بيشتر مسوولان را مي طلبد.
معاون برنامه ريزي استاندار خراسان شمالي با اشاره به اينكه در حال حاضر در اين استان 9 شهرك صنعتي و پنج نواحي صنعتي وجود دارد، گفت: مساحت زمين شهركهاي صنعتي استان از 29 هكتار در سال 84 هم اكنون به يك هزار و 250 هكتار افزايش يافته است.
وي راه اندازي مركز خدمات سرمايه گذاري و پنجره واحد را از مراكز ارايه خدمات رساني به سرمايه گذاران و رسيدگي به مشكلات اين قشر در استان اعلام كرد.
نادري همچنين افزود: براي رسيدگي به مشكلات صنعتگران در استان خراسان شمالي ستاد حمايت از اين قشر نيز تشكيل شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.